ההבדל בין dofollow ל nofollow

כאשר יוצרים קישור באתר אינטרנט, ניתן להגדיר כיצד מנועי החיפוש יתייחסו אליו. ההגדרה מתבצעת באמצעות שימוש במאפיין ה-HTML rel. להלן הסבר על ההבדל בין dofollow ל nofollow:

nofollow

ברירת המחדל עבור רוב הקישורים היא dofollow. קישור מסוג זה מאפשר למנועי החיפוש לעקוב אחרי הקישור ולהעביר "כוח" קידומי (Link Juice) לאתר שאליו הקישור מוביל. במילים אחרות:

  • dofollow מעביר ערך SEO מהאתר המקשר לאתר המקושר.
  • קישורים מסוג זה משפיעים על דירוג מנועי החיפוש של האתר המקושר.

שימושים נפוצים:

  • קישורים לדפים פנימיים באתר.
  • קישורים לאתרים אמינים שמוסיפים ערך לגולשים.

nofollow

כאשר מוסיפים לקישור את המאפיין rel="nofollow", מנועי החיפוש מקבלים הוראה לא לעקוב אחר הקישור ולא להעביר לו ערך SEO. זה אומר שהקישור אינו משפיע ישירות על דירוג האתר המקושר.

שימושים נפוצים:

  • קישורים בתגובות גולשים כדי למנוע ספאם.
  • קישורים ממומנים או פרסומיים בהתאם להנחיות מנועי החיפוש.
  • קישורים לאתרים פחות אמינים או שאינם רלוונטיים לקידום האתר.

דוגמה לקישור dofollow:

<a href="https://example.com">This is a DOFOLLOW link</a>

דוגמה לקישור nofollow:

<a href="https://example.com" rel="nofollow">This is a NOFOLLOW link</a>

לסיכום:

ההבדל המרכזי הוא באופן שבו מנועי החיפוש מתייחסים לקישור. dofollow עוזר בקידום האורגני של האתר המקושר, בעוד nofollow נועד למנוע העברת ערך קידומי.

טיפ למפתחים: שימוש נכון בקישורים אלו מסייע בשמירה על אמינות האתר ובהתאמה להנחיות מנועי החיפוש.

Scroll to Top