מערכת ניהול תוכן – מהי מערכת CMS?

מערכת ניהול תוכן (Content Management System – CMS) היא תוכנה שמאפשרת יצירה, ניהול ועריכה של תוכן דיגיטלי בצורה פשוטה ונגישה. מערכות אלו מאפשרות למשתמשים, גם ללא ידע טכני מעמיק, להקים אתרים, לעדכן תכנים, להעלות מדיה ולנהל תהליכים שונים הקשורים לניהול אתר.

מערכת ניהול תוכן

דוגמאות למערכות CMS קיימות

  1. WordPress
  2. Joomla!
  3. Drupal
  4. Magento

אתרים שמשתמשים מערכת ניהול תוכן

WordPress

Joomla!

  • אתרים ידועים: Lipton Ice Tea, MTV Greece
  • סטטיסטיקת שימוש: כ-2.5% מהאתרים בעולם משתמשים ב-Joomla!.

Drupal

  • אתרים ידועים: The Economist, NCAA
  • סטטיסטיקת שימוש: כ-1.5% מהאתרים בעולם מבוססים על Drupal.

Magento

  • אתרים ידועים: Nike, Coca Cola
  • סטטיסטיקת שימוש: כ-1.2% מהאתרים בעולם משתמשים ב-Magento, כשהיא נחשבת למערכת פופולרית במיוחד בקרב אתרי מסחר אלקטרוני.
מערכת ניהול תוכן

היסטוריית התפתחות של כל מערכת

WordPress

  • היסטוריה: WordPress הושקה לראשונה בשנת 2003 על ידי מאט מולנווג ומייק ליטל כפורק (fork) של מערכת קיימת בשם b2/cafelog. היא התפתחה במהירות למערכת CMS המובילה בעולם, עם עדכונים תכופים ושיפורים מתמידים שהובילו לנפיצותה הרחבה.

Joomla!

  • היסטוריה: Joomla! נוצרה בשנת 2005 כפורק של מערכת ניהול התוכן Mambo, בעקבות מחלוקות בקהילת המפתחים. המערכת מתמקדת בגמישות ובקוד פתוח, והיא מתאימה במיוחד לאתרים מורכבים יותר.

Drupal

  • היסטוריה: Drupal הושקה בשנת 2001 על ידי דריס בויטארט כפרויקט קוד פתוח. היא נחשבת לאחת ממערכות ה-CMS המתקדמות ביותר, ומשמשת לרוב אתרים עם דרישות מורכבות וגדולות.

Magento

  • היסטוריה: Magento הושקה בשנת 2008 על ידי חברת Varien. המערכת מתמקדת בתחום המסחר האלקטרוני והיא פופולרית בקרב חנויות מקוונות בזכות הגמישות והיכולות המתקדמות שלה.

מערכת ניהול תוכן מציעה פתרונות מגוונים לניהול אתרים, כשהן מאפשרות לבעלי אתרים להתמקד בתוכן ובשירותים שהם מציעים, במקום להשקיע זמן ומאמץ בניהול הטכני של האתר. בחירת המערכת הנכונה תלויה בצרכים הספציפיים של האתר ובמטרות שלו.

Scroll to Top