אלמנטים סמנטיים של HTML5 עבור נגישות אתרים?

אלמנטים סמנטיים ב-HTML5 הם תגים שמתארים את המשמעות והמטרה של התוכן שהם מכילים, ולא רק את המראה שלהם. לדוגמה, במקום להשתמש ב-<div> או <span> לכל דבר, ניתן להשתמש ב-
<header>,<footer>,<section>,<article>,<nav>,
ובאלמנטים נוספים המציינים את התפקיד והפונקציה של כל חלק בדף האינטרנט שלך. שימוש באלמנטים סמנטיים הופך את דף האינטרנט שלך לקריא יותר, ניתן לתחזוקה יותר קלה ותואם לדפדפנים ולהתקנים שונים.

למה אלמנטים סמנטיים ב-HTML5 חשובים לנגישות?

אלמנטים סמנטיים של HTML5 חשובים לנגישות כי הם מספקים מידע והקשר למשתמשים עם מוגבלויות וטכנולוגיות מסייעות, כמו קוראי מסך, (Voice assistants) ומקלדות. לדוגמה, קורא מסך יכול להכריז על הכותרות, ציון הדרך והאזורים של דף האינטרנט שלך ולאפשר למשתמש לנווט ולדלג ביניהם. Voice assistant יכול להבין פקודות ושאילתות הקשורות לתוכן דף האינטרנט שלך. מקלדת יכולה להתמקד ולהפעיל את האלמנטים האינטראקטיביים של דף האינטרנט שלך, כמו קישורים, כפתורים וטפסים.

איך להשתמש באלמנטים סמנטיים של HTML5 בפרויקטים האינטרנטיים שלך?

כדי להשתמש באלמנטים סמנטיים של HTML5 בפרויקטים שלך, עליך לעקוב אחר מספר שיטות עבודה מומלצות והנחיות. למשל, השתמש באלמנט הסמנטי המתאים של HTML5 עבור כל חלק בדף האינטרנט שלך והימנע מאלמנטים כלליים כמו<div> או <span> אלא אם כן זה הכרחי. חשוב להשתמש באלמנט <main> כדי לעטוף את התוכן המרכזי של הדף שלך ולהוציא ממנו תוכן חוזר כמו header, navigation, section ו-footer. בנוסף, השתמש באלמנטים <h1> עד <h6> (לא חייב להיות 1 עד 6 מלא רק את הכמות שאתה באמת צריך) כדי ליצור מבנה כותרות ברור והגיוני לדף שלך. אלמנטים אחרים כמו
<nav>, <article>, <section>, <aside>, <footer>, <figure>, ו-<figcaption>
ישמשו לסימון תפריטי ניווט, תוכן עצמאי, תוכן קשור, תוכן משלים, חלקים תחתונים של הדף, תמונות, דיאגרמות, גרפים וכיתובים. ניתן גם להשתמש באלמנטים audio / video / track לסימון תוכן אודיו / וידאו ולספק להם בקרות / תמלילים / כיתובים. כמו כן, השתמש באלמנטים form / label / input / select / textarea / button לסימון טפסים ובקרות של דף האינטרנט שלך. לסיום, השתמש באלמנטים a / button לסימון קישורים וכפתורים בדף האינטרנט שלך. על ידי כך, תוכל לשפר את הנגישות, השימושיות והביצועים של דפי האינטרנט שלך עבור כל המשתמשים.

תצפו בסרטוני הדרכה על נושא נגישות:

ניגודיות, Accessibility – Contrast

עבודה עם לוח מקשים, מקלדת, Accessibility – Keyboard

איך טקסטים צריכים להראות נכונה Accessibility – Text

לייבלים ותגיות אלט, Accessibility – Labels and Alt

Scroll to Top
דילוג לתוכן